Ulrik Munther överrumplar mig

 
Kanske förknippar ni Ulrik Munther med Lilla Melodifestivalen, pojkdröm, flickidol och en berömd Lady Gaga-cover. Men nu vill jag att ni tänker om. Eller föresten gör inte det! För oavsett hur ni känner för denna unga artist så kommer ni bli positivt överraskade av hans senaste platta. 
 
"Allt jag ville säga" är albumet som släpptes idag och i samband med detta så är jag övertygad om att möjligheternas dörr har öppnats för honom. Här bjuds på mognare musik med en raspig och känslig röst som sjunger ut värdefulla ord á la Jonas Gardell. Detta är nämligen ett samarbete mellan Ulrik Munthers musik och Jonas Gardells texter. 
 
Albumet är ett fantastiskt exempel på när det svenska språket verkligen träffar rakt i hjärtat. Här möts välpolerad musik med kraftfull och vilsen tonårskänsla. Jag blir överrumplad av känslor; vemod, lycka, sorg, hopp och förtvivlan. 
 
Nog med ord. Fyll öronen med dessa 11 låtar och bege dig in i en musikalisk resa. Jag lovar dig: Du kommer att ha många härliga minnen med denna nyfunna platta.
 
 
 
Albumets guldkorn: Jag Vet Inte Hur Man Gör, Allt Jag Ville Säga och Nån Gång (Men seriöst - ALLA är bra!)

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0