Precis så som jag vill ha det!

Relationen till The Tallest Man On Earth startade inte i något som går under rubriken Succé. Jag hade extremt svårt att ta till mig hans röst och kan inte beskriva varför. Men någonstans under tiden så ändrades detta och jag började uppskatta allt som artisten skapar. 
 
Just i detta nu sitter jag med den nyutgivna skivan och lyssnar noga på texterna som levereras ur min MacBooks ickte så representiva högtalare. Allt låter lika skört som tidigare och en ny förlskelse uppstår från min sida när han änglalikt väcker tonerna till liv. 
 
Musiken låter så likt ett livegig som det bara kan göra och mina tankar går omedvetet till en ung Bob Dylan. Den akustiska gitarren tillsamamns med levande instrument får mig att uppleva en känsla av ett orkesterparadis som inte överskuggar den sårbara rösten. Här är ett album som fått ta tid, gro på obestämd tid och överösts med kärlek. Detta är ingen artistprodukt utan ett musikälskande projekt - precis så som jag vill ha det!
 
 
 
Albumets guldkorn: Sagres.

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0