Makten Över Musiken

Som jag tidigare berättat så blev jag i oktober förra året antagen till mentorsprogrammet Makten Över Musiken. Jag fann en fantastisk mentor och vän i Cecilia Ancker och mitt nätverk har växt när jag länkats samman med över 20 nya adepter och deras mentorer. 
 
Under ett år har vi gemensamma träffar med workshops ch föreläsningar. Igår handlade det om sitt personliga varumärke och storytelling. Det var den föreläsning som jag längtat efter mest och den gav verkligen mig nya perspektiv. Vi fokuserade mycket på vad som är ett personligt varumärke och varför det är viktigt. Vi alla kom överens om att vi i musikbranschen är skickliga på att bygga andras varumärken och lever i en värld där vi insett att vi ska ha en bakdansar-roll. Kanske är det dags att vi börjar ta för oss ännu lite mer. 
 
 
Jag tror inte jag egentligen förstod hur bra det var att jag sökte till MÖM. Jag lyssnade mycket på de som varit med tidigare år och tänkte att de verkade vara en underbar möjlighet. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle bli så här bra! Det är så upplyftande att ta del av allas erfarenheter och tankar om branschen och jag åker alltid hem med massa nya idéer. 
 
Läs mer om programmet HÄR!

Kommentarer
Postat av: purposes.blogg.se

"Vi alla kom överens om att vi i musikbranschen är skickliga på att bygga andras varumärken och lever i en värld där vi insett att vi ska ha en bakdansar-roll. Kanske är det dags att vi börjar ta för oss ännu lite mer. "

ngt jag märkt och också tänkt på. alltså artisten får all cred typ. Fast hen oftast bara sjunger och är ansiktet utåt. -.-

Svar: Ja, det är väldigt ofta på det sättet. Men jag tror ofta att vi bakom artister (eller vad det nu är vi jobbar med) behöver bli bättre på att lyfta oss själva. Vi behöver inte nödvändigtvis göra detta genom artisten utan ska kunna presentera oss och synas på det sätt som vi vill.

Kul att du hittade hit! :)
Kram Felizia
Felizia Uggla

2015-05-19 @ 18:33:37
URL: http://purposes.blogg.se/

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0