Bråvalla-dröm - del 1/3.

God morgon! 
 
Idag startar Bråvallafestivalen men själv kommer jag inte åka dit förrän imorgon. Så missar en del band men egentligen inget som jag verkligen måste se... Jag tänkte sammanfatta en liten videolista på vilka jag verkligen vill se under festivalen. Jag vet redan nu att jag kommer missa minst hälften och kommer säkert få komprimera spelschemat för att hinna se det viktigaste. 
 
Hör kommer del 1 av 3 av hur min Bråvalla-dröm ser ut!
 
Mapei - Mapei, Mapei! Vad lyssnade jag på innan "Don't Wait" släpptes? Den är numera med i alla listor eftersom den passar perfekt in under kategorier som: Hångel, Mys, Förfest, Efterfest, Dagsfest, Jobb, Chill... Jävla perfekta låt.
 
 
Tove Styrke - Jag kan redan nu säga att jag förmodligen kommer missa denna spelning. Men det är inte för att jag inte vill se, nej tvärtom! Men jag har en känsla av att jag kommer fastna backstage för att snacka ikapp med folk man inte sett på år och dar. Tove är grym men jag kommer garanterat hinna se henne i framtiden!
 
 
Emeli Sandé - vilken röst!! Kommer garanterat bli ett sjukt bra gig. Ett praktexempel på hur bra Britterna är på att plocka fram stjärnor. Spelar samtidigt som Sabina Ddumba som jag tyvärr måste välja bort... 
 
 
Lars Winnerbäck - aldrig sett mannen men älskat honom sedan tonårshormonerna började spöka. Så nu är det dags. Önskar verkligen att han bara kör massa klassiker och håller alla tummar och tår för att han bjuder på en av sina duetter (Miss L/Melissa Horn?). Är inte överraskningar en artists bästa spelkort?
 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0