Lyckliga Gatan

Jag har inte missat snacket kring "Lyckliga Gatan" däremot har jag lyckats missa varenda avsnitt av programmet. Jag tittar sällan på tv och så fort jag försöker se en film så somnar jag - hur spännande den än är.. Antingen ska jag se filmen mitt på dagen eller så får jag ta mig till en biograf för att hålla mig vaken. 
 
Men hur som helst så insisterade G på att vi skulle se det omtalade hiphop-programmet med Linda Pira och Mats Paulsson. Och oj vad jag blev glatt överraskad. Här har vi ett program som erbjuder fina porträtt och här fanns varken smutskastning eller skämskudde-tv. Jag tycker att "Så Mycket Bättre" tappat jättemycket på att de inte gör någon djupdykning vilket gör att vi aldrig får lära känna artisterna. Att under en timme får få följa två personer, från första gången de hör sin låt tills de framför låten, det gjorde programmet så mycket intressantare. Jag älskade båda tolkningarna och blev alldeles varm i hjärtat så fort Mats var i bild - vilken mysfarbror! 
 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0