Coldplay släpper ny singel i hemlighet

Coldplay. Jag kände viss motsträvan gällande bandet fram tills jag hamnade med två vänner i Spanien. Det var samma år som "Viva La Vida" släpptes och deras kommersiella boom tog fart. Jag fastnade dels för Chris Martins röst men också för de mjuka, akustiska tonerna blandat med medvetna trumslag och en känsla av drömland. Sedan kom ett par album när de blandade in sig i något slags electroforum. Det blev ett litet trassel och det kändes som många saknade "Fix You" och "In My Place" - rockarena-soundet och den där hemmastudiokänslan som alltid fanns där. Äktheten försvann och det kändes mest som bandet bara gjorde en rad olika samarbeten (Avicii, Rihanna) och tappade bort sig. Men nu... 
 
Nu är en ny låt här. Låten heter "Miracles" (och detta är ett litet mirakel) som hamnat på soundtracket till den nya storfilmen "Unbroken" och det känns äntligen som Coldplay hittat hem igen. Så här vill jag att det ska låta! (och filmen, ja den ska jag se på söndag!)
 
 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0