DAGENS BÄSTA RELEASER!

Yes! Jag har hittat ett par riktiga music darlings. Ni vet, såna där låtar som man bara älskar så mycket att man börjar lyssna ohämmat mycket och vips så har man lyssnat sönder dem. Egentligen är det kanske inte att föredra men ibland kan man inte sluta missbruka en bra låt. En bra låt kommer så sällan att jag helt enkelt tar tillfälle i akt.
 
1. Jonathan Johanssons nya låt "Alla Helveten". Satan i gatan vad den är bra! Alltid beundrat den mannen för hans musikalitet. Hans förmåga att få in så många olika stycken och uttryck i en och samma låt utan att det blir platt fall. Han får ihop sin musik på ett sätt som känns äkta. Det här är inte en man gjord av två händer som "bara tryckte lite på spakarna" utan han skapar magi. Låten är så färsk att den inte ens finns på Youtube men lyssna gärna HÄR!
 
2. Alex Adair är namnet du bör lägga på minnet. Tidigare har vi dansat i kapp till Klingande, Avicii och Kygo. Numera är det Alex Adair som ska smycka dansgolven med musik. Tänk dig exotiska inslag, sommarskratt och drinkar i överflöd. Detta vill jag ha med mig på mina springturer i skogen - jag kommer flyga fram.
 
 
3. Älskade älskade älskade Sam Smith. Min pojkvän fortsätter att ifrågasätta min förkärlek till den mannen. Och jag fortsätter att ifråsätta hans oförståelse. Han har en fantastisk sångröst, han skriver låtar som helt enkelt bara kan älskas och dessutom är han fantastik live (om du missade honom på Bråvalla så MÅSTE du se honom på Gröna Lund!). Idag släppte han en låt i samarbete med Freddy Verano. låten heter "Moments" och detta gav mig verkligen ett musikmoment. För dig som gillar "mjukdans"
 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0