Mikky Ekko är beviset på mina karriärval.

Här har vi ett praktexempel på vad som gör att jag väljer denna bransch. Plötsligt dyker det upp. Oftast från ingenstans men det inträffar alltid när jag minst anar det. Som så många andra dagar lyssnar jag igenom ny musik för att kunna kategorisera och hitta rätt lista för rätt låt men självklart även för att spåra mina personliga favoriter. Jag dömer efter några sekunder och är inte introt bra så skrotar jag den. Hårt men sant.
 
Mikky Ekko lärde jag känna igenom Rihannas låt "Stay". Älskade, och älskar, låten men ägnade inte så stor tanke åt den där manliga rösten. Men igår kväll när jag lyssnade igenom dagens musikfångst på WiMP hörde jag nya singeln "Mourning Doves". Det var love at first sight och jag har ägnat hela dagen åt hans musik som verkligen hittat sin plats i min värld. Tänk dig enkelt, men inte tråkigt. Han spelar på en akustisk känsla men väver in elektriska beats som gör musiken både spännande och levande. Du som älskar seriemusik som tillhör O.C., Grey's Anatomy och One Tree Hill så kommer du dö för den är.
 
Jag kan inte nog poängtera hur betydelsefull denna känsla är för mig. Jag är beroende av euforin som endast infinner sig när jag hör en riktigt bra låt. Jag kan aldrig säga exakt vad som är en bra låt, men när hjärtat pumpar hårt och jag måste släppa allt annat för att kunna ägna allt fokus mot låten DÅ har jag hittat rätt!
 
Om inte min text övertalat dig så lyssna (och titta) på en av hans senaste låtar "Smile". 
 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0