En modern 90-talsplatta!

Vill gärna kalla henne för nästa Mariah Carey men det känns på något sätt inte rätt. Jag förknippar den gamla soulartisten med ord som "diva", "talang","osympatisk" och "wailningar". Ariana Grande delar inget av detta förutom ordet "talang". Tycker hela plattan "My Everything" är fantastisk och gillar framförallt "Best Mistakes" och "Just A Little Bit Of Your Heart". Plattan känns som en modern 90-talsplatta! Tänk dig en bättre J Lo. Dessvärre har jag några saker som jag inte tål med denna typ av artist.
 
Det är inte Ariana själv som är problemet. Det är industrin bakom. Det är så tydligt att skivbolaget, eller ett management, plockat upp en oslipad diamant som redan har en stor fanskara. De ger henne verktygen till att bli en artist som många ska kunna se upp till - och det kan bli så bra. Men detta är inte bra. Varför ska denna unga tjej ligga och åma sig? Varför ska hon stöna och tråna efter en man? Varför skulle hon vilja göra detta?
 
 
 
Det är uppenbart att detta inte är hennes egen idé. Hennes ögon lyser aldrig och jag hade önskat att de hade gjort något coolare. När jag ser detta vill jag bara skrika: "Sluta att göra unga tjejer till sexobjekt!" Låt dessa musiker få briljera. Låt de få utvecklas till en självklar artist - en artist som kan få gå sin egen väg och inte bara ses som en produkt som ska dra in cashen. Sluta göra varje ung kvinnlig artist till något vi själva inte vill vara! 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0