En glimt i höstmusikens skattkista

Tänkte att det var dags att dela med sig av de senaste tillskotten av örongodis.
 
iamamiwhoami har inte varit standard i min personliga musikkarta men när jag hörde den här visste jag direkt att jag skulle älska den. Tänk er: Röyksopp möter en lite nasal Laleh.
 
 
Det här med svenska texter som lyfts upp av poppiga melodier med lite tingeltangel och en å annan kör - ja det är sån musik som alltid går rakt in i hjärtat. Funkar lika bra i en tyst skog som i sällskap av ett glas rött. Charlie Lou är namnet du ska lägga på minnet.
 
 
Tove! Heja dig. Den enda artisten i Idol som verkligen blivit något(?) (Okej med undantag av Amanda Jenssen och Linnea Henriksson. Typ) Den här videon är fantastisk och så är även hon som står för musiken. Tove - jag hoppas du fortsätter göra din grej för du kan gå hur långt som helst!
  
 
Tycker du också att hösten är synonymt med tända ljus, filtar och fniss med pojkvän? Då måste du presentera den här låten för ditt musiksinne: Novah - When The Storm Arrived. Det är en sån där låt som är så kort att den tar slut precis när du börjat älska den. 
 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0