När jag väljer att uppfylla kroppens önskan.

Ibland är det så lätt att köra på. Man gör det man är van vid, det som är "det rätta", det som vänner gör och det som media ber dig göra för det perfekta livet. Sedan kommer det en dag då en (speciellt som kvinna) inte känner sig som super woman. I torsdags var en sådan dag. Jag hade (och har fortfarande) fruktansvärd magknip att det är nästintill omöjligt att hålla koncentrationen. Inga piller hjälper och man spänner sig och håller andan fast man blivit lärd sen barnsben att slappna av och andas djupt.  
 
Oftast låter jag detta bara "som det brukar" och så fortsätter jag att slutföra mina planer. Idag torsdags var planen att träna med min pt och sen gå till Orangeriet för WiMP Jazz Nights avslutning. Men jag kände bara att det inte gick. Det gör alldeles för ont och det måste betyda att min kropp inte mår bra och vill ha lugn och ro. Därför avbokade jag allt och beslutade mig för att åka raka vägen hem. Där väntade mjukiskläder, en bra bok och soffan. Dessutom somnade jag så tidigt att jag kunde fylla på sömnkammaren med 12 timmar.
 
Helgen fortsatte i samma anda eftersom att jag inte kände mig riktigt kry förrän igår kväll.
 
Tack Felizia. Tack för att du lärt dig att lyssna på kroppens signaler istället för att trycka ner dem. Känn dig inte dålig för att du inte uppfyllde dina planer. Istället uppfyllde du din kropps högsta önskan.

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0