Music is life

Jag startar denna vecka med att låna några ord från Elliphant - Music is life. Här kommer min senaste musikskatt:
  
 
Ni känner kanske igen rösten från "Under the sun" av John De Sohn eller Aviciis "Fade into darkness". Debutsingeln landade i streaminglandet WiMP i fredags och jag har burit med mig låten hela helgen.
 
 
Åh älskade Krunegård. Även om jag var extremt skeptisk till låten på grund av titeln så har jag fallit för den. Smutsigt, hårt och lite falskt är i detta fall grunden till en fantastisk låt. Balansen är så klart hårfin, men lyckas man så är det briljant!
 
 
Jag startar numera varje dag med musik från Faråker. Hans LP hänger fint över sängen och jag vill verkligen att han ska slå knock out på Sverige! På något sätt vill jag se honom som nutidens Ted Gärdestad men ändå känns den liknelsen så otroligt fel. Albumet "Början på slutet" innehåller bara bra musik och den 4 juni kan ni se honom på WiMP Live Sessions!
 
 
Förra veckan läste jag en recension av deras senaste album - "Det är ingenting nytt utan låter precis som förra plattan". Det kan nog vara sämsta argumentet för att kritisera musik. Kan vi inte bara inse att allt behöver inte bli annorlunda för varför göra något annat om konceptet uppskattas? Den här låten har dock en liten slinga som påminner om "För sent för edelweiss" av Håkan Hellström. Och det där med kopiering är ju en ständig diskussion..

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0