En vecka av musikmagi

Denna vecka har varit helt magisk. Musikmässigt alltså. Sjukligt fantastiskt! Allt ifrån privata favoriter till jobbmöten som slutat i kärlek. 
 
Först och främst: Faråker. Denna man har undgått mig fullständigt men har nu tagit en stor plats både i mitt hem och på min jobbplats. Debutalbumet "Början på slutet" går på repeat och jag hoppas mycket på att han ska få en plats på den svenska scenen. Ikväll spelar han på 6071 och konserten livestreams här! 
 
Sam Smith. Mums. "Money on my mind" var ju allt annat än dålig och det klart jag hade förväntningar på kommande singelsläpp. I dag hörde jag uppföljaren "Stay with me" och den var ännu bättre än jag hoppats! Den överraskande gosplekören är briljant och när man tänker efter så kunde det inte kännas mer rätt!
 
 
 
Sedan hade jag äran att få höra nytt material från Kent och Markus Krunegård. Well, det bådar gott för svensk musik framöver! Vissa behärskar helt enkelt det här med musikmakeri.

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0