Oskar Linnros tillbaka!

Har ni hört? Svenskpopen fortsätter. Eller det är iaf tanken jag slås av när jag ser att Oskar Linnros kommer tillbaka till sommaren. Det var Peace & Love som avslöjade detta. Den 20 februari släpps första singeln Hur dom än och samma kväll framförs den på Grammis-galan. Albumet Vilja bli var en trogen vän under mer än ett år och jag har stora förväntningar på herr Linnros!
 
Av någon konstig anledning får den här texten mig att känna mig väldigt ung. På ett positivt sätt.
Det är inte lätt att vara ung. Fy fan va skönt.
 
Jag var ett loppisfynd hon ville ha nått
Och jag blev använd en gång mest på skämt
(Fy fan vad skönt)
Var hennes tryffelhund
Åh jag borde förstått det men jag förstår det nu
Jag tänker aldrig mer bli 25 för

Nån slängde ut dig som en sommarkatt till slut
Som om det gjordes för din skull
Och du har någon ny att somna bredvid nu
Det är inte lätt att va så ung

Skönt att jag slipper bli 25
För ögonen svider och hjärtat bränns
Skönt att jag slipper bli 25
Ungdomen brinner ge mig eld
Skönt att jag aldrig blir 25
För sysifos ska till himmelen
Jag svär att jag aldrig blir 25 igen


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0