Jake Bugg

Wimp gav mig ett lite musiktips. Jake Bugg. Wimp skriver ord som debutplatta, brittisk pop, modern Bob Dylan och vackra sånger. Ja ni hör ju själva, jag var helt enkelt tvungen att playa igång Spotify (förlåååt Wimp). Dessutom var detta en perfekt lösning på min nuvarande musik-torka. I går var inspirationen så låg att julmusiken inte kändes helt otänkbar. Ja, alltså julmusik är ju något speciellt, men kanske inte riktigt än..
 
Ja men den där Jake Bugg han får nog hänga med ett tag till. Precis sån där musik som jag letat efter. Lugn, enkel att plugga till, vacker röst, gitarrer och fina texter. En sån där grabb som faller mig i smaken. Slide var en sån där låt som jag lyssnade på tre gånger om.
 

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0