Musikresumé 2011

Okej här kommer den. Det ni så tålmodigt väntat på - Here it is! Min musikresumé av 2011. Kom ihåg att detta är ur mitt perspektiv och jag skiter i om den eller den låten relesades förra året. Jag kanske fick nys om den 2011, okeeej?

Årets Upptäckt - Den Svenska Björnstammen/Foster The People
Årets Farväl - The Ark
Årets Stolthet - Swedish House Mafia
Årets Genombrott - Avicii
Årets Efterlängtade - Red Hot Chili Peppers
Årets Mys - Bon Iver
Årets Konsertsläpp - Coldplay
Årets Instrumentala - Moonlit Sailor
Årets Komma-tillbaka-starkare-än-någonsin: Veronica Maggio
Årets Fullträff - Adele
Årets 90-talstrend - One Direction
Årets Smygare - M83
Årtes Trend - Lady Gaga
Årets Repeat - Lots Sometimes (Glasvegas)
Årets Folkkära - Laleh
Årets Å-nej-va-dåligt-men-jag-kan-inte-sluta-gilla: Mange Makers
Årets Pepp: Fade Inte Darkness
Årets Festivalmiss: Bob Dylan
Årets Konsert: The Ark (Peace & Love)
Årets Sexigaste Konsert: The Sounds
Årets Träning: Kings Of Leon
Årets Festivalhype: The Strokes
Årets Text: Du Är Snart Där
Årets Breakthrough: The Concept
Årets Sleepytime: Mumford & Sons
Årets Vi-kommer-nästa-år: We Are The Storm

Jag tror den får vara så. Sjukt svårt att försöka få med all musik man gillade under 2011, och såklart omöjligt. Så omöjligt att listan absolut inte är fullständing. Vill ha med minst 10 alternativ på varje kategori. Årets upptäckt var så svår att den faktiskt fick med sig två. Festivalmiss skulle likaså kunna vara Prince, Kanye West, Dead5, Foster The People eller Coldplay. Men jag tror Bob Dylan kan bli svårt att få se igen.. Vad tycker ni om detta? Något ni håller med om eller som anses helt absurt?


Kommentarer
Postat av: linn

RIKTIGT bra lista!

2012-01-03 @ 14:45:55
URL: http://olssonlinn.blogg.se/

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0