Kritik: FÖR akademiskt. Hej universitetet! Eller?

Jag är så sjukt trött på den här b-uppsatsen. Totalsågad av handledaren som säger att språket är alldeles för akademiskt och att han inte hänger med i våra resonemang. Vad gör man när man känner att man måste gå ner på mellandstadienivå för att få handledaren att förstå? Jag sitter just nu med vårt arbete och försöker ta bort alla "högtravande" ord och byta ut dem mot det absolut enklaste och mest förståelsebara ord jag kan komma på.

Frågan är om man ska fortsätta skriva på sitt akademiska vis och förmodligen få ett lågt betyg, eller göra på handledarens önskade sätt och förhoppingsvis få ett högt betyg?

Kommentarer
Postat av: Akademikern

A shit, jo jag komemr ihåg min B-uppsats, knappast en rolig historia! *sniff!


Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0