Zola Jesus

Kunde inte sova i natt. Låg klarvaken hur länge som helst och rullade fram och tillbaka. Bytte sida lika ofta som klockan ändrar tid. Nu sitter jag med en stor kopp té och har försökt packa till Stockholm. Mamma hämtar mig på stationen ikväll och så får jag hoppas att jag mår bra imorgon så jag kan fortsätta resan jag påbörjat - mot Uppsala! Men just nu känns det långt ifrån. Kroppen säger nej. För min nya underbara roomie Karen är det likadant. Hon sitter i rummet mittemot och hostar. Vi möts någon gång i timmen ute i köket för att uppdatera varandra om tillstånd och fyller på té-koppen. Vi har nu tummat på att vara friska på söndag!

Jag lyssnar just nu på Zola Jesus. Hon gästar M83 på deras senaste album och det var även så jag upptäckte henne. Hennes musik är riktigt mystisk och jag tycket hon påminner lite om Florence + The Machine. Inte musiken, men hennes röst. Musiken är väldigt varierad och går från hårda trummor till mjukt pianospelande. Detta kan nog bli något att lyssna på under mina tågresa :)


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0