Project Elephant

För ett tag sen började ett band följa mig på Twitter och självklart var jag bara tvungen att börja följa dem. Skulle ta reda på vad det var för ett band men glömde sedan bort det - tills idag! Snubblade över en akustisk version när bandet tryckt ner sig i en soffa för att sedan helt oprentatiöst musicera. Precis sånt som jag bara ääälskaaar. Missuppfatta mig inte. Välproducerade och välgenomtänkta projekt kan vara svårslaget. Men när det inte är helt perfekt så finns det en charm som jag är svag för (tänk Håkan Hellström). Men missuppfatta mig inte ännu en gång. Detta band är inte ett ogenomtänkt band. Jag kollade upp originalversionerna på Spotify där det bjuds på ett helt annat sound. Skulle vilja ha någon eller några att jämföra bandet med, men jag finner inte riktigt någon bra likhet. Kanske har bandet något eget helt enkelt.

Nog om missuppfattningarnas berättelse - jag gillare och tackar bandet för att jag fick upptäcka dem! Project Elephant - klicka här för att höra en annan låt.



En sista mening. Den 1 mars spelar Project Elephant på Bara Vi i Stockholm.


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0