Mycket nu

Fyra timmar efter uppvaknande så är ögonen redo att slutas igen. Suttit med musikjuridik och plöjt 100 sidor. Det är faktiskt intressant och det måste jag nog tycka, hur ska det annars gå i framtiden? Stim och SAMI, IFPI och NCB. Det ska vara som ett flytande vatten när jag tar examen. Dock lite tveksam till hur bra jag kommer kunna det - i teorin är det en sak men i praktiken är det desto svårare. Det låter enkelt - man måste betala för att offentligt framföra musik. Men sen kommer man inte på små detaljfrågor och inser att jag nog måste läsa om de där 100 sidorna och förmodligen diskutera ett antal oräkneliga timmar..

Ikväll ska jag ha skypedate med Samson For President. De andra i streetteamet bor i Hulstfred och har mycket att göra inför Rookiefestivalen som är nu i helgen. Sen ska jag jobba på ett juridik-case, fortsätta jaga en bokningsagent, fortsätta välja inför min kommande utbytestermin, ringa bandbokare i Kalmar... ja det är en del att göra nu så varför sitter jag här?  


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0