Klåparen

Ett av mina absoluta favoritband och poeter är Kent. Alla deras album innehåller fantastiskt bra musik och tycker deras texter är uppbyggda av betydande och beskrivande ord. De gör inte musik som man smälter tillsammans med snabbmakaronerna. Det är låtar som fastnar men som man måste få bearbeta lite. Det är musik som man vill höra igen. Det är ord man vill att någon någongång ska vilja säga till en. Det är.. bra helt enkelt! Återupplivade denna låt i bilen imorse, innan det var dags för tenta. Tänkte försöka lägga mig ner, vila och bli frisk, till denna! Det där med tålamod har ju aldrig varit min starka sida. Rasmus i bandet brukar säga åt mig att det är viktigt att ta det lugnt. Är det inte jag som borde säga så till honom? Hmm.. det där får jag jobba på!

Och du minns den du var med förakt, lite hat
Och man blir lik sin mor eller far
Du har förändrat ditt sätt, suddat ut varje spår
Men i själen din ja långt, långt in ekar tonåringens vrål



Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0