Stressad?

Gått omkring hela dagen och klagat på den stress jag känner inom mig. Stressad över tvätten som ligger i maskinen. Stressad över sammanställning av enkäten. Stressad över att jag inte bäddat sängen. Stressad över att jag inte dragit upp rullgardinen. Men varför det? Varför är jag stressad över småsaker. Varför fokuserar jag på såna skitsaker. Sånt där som man gör på 2 sekunder, det där som går fortast att göra. Jag tror att det är något djupare. Nej det där var helt fel uttryckt. Jag VET att det är något annat.

Jag läser nu en bok inför den sista juridik-kursen (branschrätt) All you need to know about the music business. Jag rekemonderar den starkt till alla som vill jobba inom musikbranschen på något sätt (oavsett som artist eller A&R) eller som bara vill veta hur det fungerar. Första studielitteraturen som jag slukar och inte kan lägga ifrån mig! Men... Den har fått mig att inse en del saker som pågår och förmodligen kommer pågå ett bra tag till. Så för att komma knyta ihop säcken - reminder to myself - sluta att stressa upp dig inför tvättider. Ta tag i dina stora problem nu! (Eller jaa, i slutet av helgen blir det..)


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0