Coming Up

London. Jag trodde jag bjöd, ja det är viktigt att understryka, min syster på en London-resa. Men det visade sig vara så mycket mer. När jag bokade såg jag två förvirrade systrar som stapplade på långa ben med knaper engelska. Jag såg hur vi aldrig hittade fram till vårt hostel och hur engelskmännen skulle ruinera oss. I själva verker upptäckte jag en vacker stad med ännu vackrare människor. Jag intalar mig själv att jag blev en bättre människa på andra sidan havet. Engelsmännens godhet smittade av sig. Med endast en blick som sa "var fan är vi nu??" fick vi mer hjälp än vi kunde ana. Så småningom blev även vi mer osvenska och stiffheten la sig så vi kunde hjälpa de turister som ännu inte hittat Big Ben. Vi frågar oss fortfarande hur Big den egentligen är?

Självklart har vi spenderat alldeles för många drottningpengar på skor och annat vackert, smuttat på en å annan Caffe Mocha från Starbucks och åkt röd buss in på morgonkvisten. Kom in om några minuter. Då ska jag berätta varför denna resa betyder så mycket mer för mig än jag trodde. Ledtråd? Passion och musik. Ja, ni förstår nog.


Joanna har kameran med alla bilder, eller ja de få vi har eftersom någon (läs min syster) tappade den i golvet första dagen.. Men här är iaf två från flygplatsen i Västerås. Alltid något.

Coming Up - Suede


Kommentarer
Postat av: Kajsa Petersson

Hej hej vad spännande din blogg verkar! lär verkligen att läsa dina inlägg igen! =P Ha en kul vardag =)

2011-07-01 @ 15:55:31
URL: http://jade.se

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0