Warped

Nej, inga bra klasser nu, så får vänta med träningen tills senare. Så länge ska jag leta upp Red Hot Chili Peppers-biljetter. Jag och min storasyster går tillsammans, hon är en av de som insett att det är en chans man inte får missa! Tack och lov. Det var faktiskt hon som fick mig att lyssna på RHCP när jag var liten. Så klart var hon min förebild och allt hon gjorde ville jag göra. Kommer ihåg hur jag brukade gå runt i alldeles för stora högklackade skor i hennes rum sjungandes på Under The Bridge. Eller något hittepå-språk som jag övertygat använde som om det var den korrekta texten! 

I Scar Tissue skriver Anthony Kiedis om en videoinspelning till Warped. En av scenerna lyckades aldrig och det gjordes sjukt många omtagningar. Så bandet bestämmer sig för att göra om scenen. Vad som skulle ha varit en liten puss övergick till en kyss och scenen blev perfekt. Skivbolaget hatade det men scenen blev kvar! (Förövrigt gillar jag inte alls videon.) Vill ni se så kolla från minut 4.00.




Warped - Red Hot Chili Peppers

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0