Shoreline

Efter att ha läst When We Were Winning fick jag en mindre Aha-upplevelse. Broder Daniel blev snabbt kända runt om i hela Sverige, och detta inte för att musiken började spelas på radio eller att CD-skivor trycktes och såldes i massexemplar. Nej till stor del för att Linda Norrman, numera Skugge, skrev om bandet i hennes kolumn mer än både en och två gånger.

Jag har så svårt att se detta framför mig. "Jaså, Linda tispar om GBG-bandet Broder Daniel." Spotify, Youtube, Myspace, Last FM, Itunes.. Jag har alla möjliga alternativ framför mig, endast ett klick ifrån att höra vad bandet gör för att skribenten ska vilja tipsa andra. Men för bara några år sedan, ja faktiskt en tid vi varit med om, så var CD-skivan enda musikspridningen. That's it! Kanske inte så konstigt att jag blir lite nostalgisk när jag köper skivor. En gång i tiden hade den makt. 


Själv är jag lite ledsen att jag la veckopengen på Backstreet Boys när detta band hade förtjänat det så mycket bättre.

Shoreline - Broder Daniel

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0