Jag Vet Vem Jag Är När Jag Är Hos Dig

En kvinna med händerna fulla av väskor, påsar och en stor bukett med vita rosor stiger på den blå bussen som jag numera åker varje dag. Hon stannar framför chauffören och försöker hitta sin mobil i väskan. Människorna har köat för att komma på bussen och även om kvinnan stod längst fram minskar kön bakom henne drastiskt när alla smiter förbi. Stressen tar över människors medlidande. Inte ens chauffören har tid at vänta, han blir omänsklig när han är tidtabellens slav. Han skriker åt henne att flytta sig eller betala. Kvinnan säger att hon försöker skicka en sms-biljett men vet inte hur man gör. Stressen tar över från bådas håll. Kvinnan skriker till och sen kommer orden blandat med tårarna. Min bästa vän dog för tre dagar sen. Mannen lyssnar inte. Är du ledsen nu också? Kvinnan skriker ut tårarna. Men hörde du inte vad jag sa? Har du ingen empati alls? Jag ville bara krama om henne men istället blev jag den svensk som jag inte är stolt över - höjer musiken på ipoden och tittar ut genom fönstret. Gör allt för att slippa se. Vad fan gör man om ens bästa vän dör? Jag vill aldrig hamna i hennes situation, för jag vet att jag inte skulle klara det. Jag skulle göra som kvinnan. Supa ner mig och sen aldrig ta tag i livet. För utan henne så går det inte.

Avslutningsvis så hjälpte jag henne att lyfta upp väskorna och påsarna när hon skulle av. Hon torkade en tår, gav mig ett leende och Tack så hemskt mycket. Jag tror det lättade lite.


Jag Vet Vem Jag Är När Jag Är Hos Dig - Melissa Horn


Kommentarer
Postat av: jenny

2011-07-07 @ 12:36:48
URL: http://typicalstory.wordpress.com
Postat av: jenny

Fin du är! <3

2011-07-07 @ 12:37:05
URL: http://typicalstory.wordpress.com

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0