Frankie's Gun!

Kommer ni ihåg den där skivbutiken i Notting Hill som jag förälskade mig i? Där fann jag inte bara Bon Ivers senaste album utan även ett häfte fullt med tips. The Felice Brothers är ett av banden som jag bara behövde en ton av för att förstå att tipset föll mig smaken. Men efter att ha skummat igenom första och senaste albumet så måste jag säga att det första är aningen bättre.. Så jag visar bandet, utifrån mina öron, ur bästa vinkel!

Så här skriver skivbutiken:

Who - Sons of a carpenter from the Catskills mountains, the Felice Brothers' musical life began with playing at family barbecues, graduated to busking in New York and the finally resulted in a critically acclaimed recording career in borth America and Europe.

What - Recorded in an old school gymnasium in New York, this album expands on the brothers' blueprint of literate intelligent folk rock, taking in elements of souls and funk to create a heady, passionate slice of Amerciana.

Why - Sounding as authenitc and honest as ever and replete with a set of lyrics as strong, narrative put to tape, but with a new found imagination and fresh, broad sonic palette.



Frankie's Gun! - The Felice Brothers

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0