Naive

Fått zippen av bandet nu. 12 nya låtar. In i Ipoden direkt! OCH. Skrivit min första wikipedia-sida. Jag som alltid skrattat åt människor som lägger ner tid på det. Hur mycket överflödig tid har man inte om man skriver ner bakgrunden till en Pirates Of The Caribbean-film? Nu är jag en av dessa.. Min ursäkt är att det ingår i jobbet.

Igår frågade besöket mig om var jag såg mig själv om 5 år. Alltid lika svårt att besvara helt realistiskt när man självklart vill säga vad drömvisionen är. Men nu blev den extra klurig. Hade någon ställt mig den frågan för 2 månader sen hade jag sagt så här.

Tillbaka i Stockholm. Bor i en lägenhet någonstans på söder ensam. Det sociala är en stor del av vardagen och jag går mycket på random-spelningar i hopp om att hitta något etxtraordinärt band att sätta klorna i. Utvecklar mitt nätverk. Jättesvårt att säga vad jag jobbar med men kämpar för att få in foten på ett managementbolag. (För två månader sen hade jag aldrig kunnat tänka mig att starta eget).

Alltså så såg jag mitt liv som ganska mellanliggande. Alltså in between two places. Jag har alltid tänkt att efter studierna så har man ett x antal hundår framför sig. När lönen är skit. Ingen vill ta emot ens kunskaper på grund av brist på erfarenhet. Nu ser jag det med helt andra ögon. Mitt nätverk har utökats helt extremt mycket den här sommaren och jag känner att jag visst kan! Min passion för musik och min vilja kan ta mig långt! Man måste våga tro på sig själv och utsätta sig för läskiga saker för att utvecklas som människa på alla tänkbara plan! Allt ifrån ett telefonsamtal - ett möte - en lunch.

Sen efter att jag börjat jobba som manager ändrar ju det också en del. Mitt drömjobb kom snabbare än väntat! Nu ska jag utveckla den idén även! Jag har även min briljanta idé (som jag tidigare nämnt) som ligger och trycker innanför hjärngloben! Den ska snart få presenteras då jag besämt mig för att skriva ner den ordentligt och skicka i form av ett mail.

Så om fem år från nu - Jag jobbar fortfarande som manager för The Neverdies. Jobbar även med fler band, beroende på hur mycket tid TN tar. Bor fortfarande i Sverige men planerar att flytta till USA, där management är mycket större än här. Startat upp eget företag med nya management-koncept.

Sikta högt eller vadå? Fem år är ju ändå ganska långt bort. Var är ni om fem år? Eller var tror ni jag är om fem år? Låter det troligt eller har jag blandat in för mycket drömmar nu igen..?


Naive - The Kooks


Kommentarer
Postat av: Jonna LP

Det talas om att management i Sverige håller på att utvecklas åt USA:s håll, undrar vart vi är om 5 år. Häng kvar i Sverige och se vad som händer, va en av de första och ledande managers i den "nya" managementkulturen ;) Jag är också lite småsugen

2011-08-09 @ 16:53:01
URL: http://jonnalp.blogg.se/
Postat av: felizia

Ja men varför inte!? Då kör vi!

2011-08-09 @ 22:53:46

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0