Johnny The Rocker

Detta är min absoluta favorit med Magnus Uggla! Älskar rebell-attityden blandat med klassiska stråkar. Den går, och har alltid gått, varm i min Ipod. En av få låtar som jag oavsett humör kan lyssna på! Måste dock säga hur besviken jag blev när jag fick se att texten inte är skriven av honom själv. Johan Langer som skrivit till bland annat Kikki Danielsson och Jill Jonsson måste berömmas för den. Visste ni att denna låt kom sist i Melodifestivalen men sedan blev en hit bland folket? Om jag inte är helt ute och cyklar nu så var det endast juryn som valde förr i Melodifestivalen.

Magnus Ugglas Bands sistaplacering har blivit legendarisk och i Aftonbladet dagen efter deppar Magnus Uggla och säger: Nu ska jag utbilda mig till rörmokare istället.



Lyssna här för bättre sound. Lyssna i ögonblicket 03.46. Är det inte en violinist som spelar fel? Tänker på det varje gång men varje gång jag försöker förklara det för någon så får jag noll respons. Hör ni? Är det meningen tror ni?

Johnny The Rocker - Magnus Uggla

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0