La Valse D'Amélie

När Marcus lämnat oss för att bege sig tillbaka till Kalmar sjönk Sandra ner i fotöljen mittemot mig. Båda suckade djupt, lutade sig tillbaka och uttalade uppgivet "Jaha, och vad gör man en lördagkväll i en by som inte erbjuder något?" Efter 5 minuters funderan insåg vi att "Nej, det finns baske mig ingenting att göra i Hultsfred en lördagkväll. Hultsfred är till för gammelfolket och barnfamiljerna". Jag ställde mig upp för att se vad bokhyllorna kunde erbjuda för spännande men fann endast några gamla modellbilder på mig. Och när jag säger modellbilder menar jag såna där kort från sjätteklass.. Behöver nog inte förklara mer. Ni förstår.

Men så plötsligt kom vi fram till vad vi kunde göra. Tjejkväll med trerätters-middag! Att bo i Hultsfred som inte har några restauranger eller uteserveringar att välkomna våren med så blev detta ett riktigt happening. Vi fick även användning för den rom-burk vi så länge haft stående i kylskåpet! Och som grädde på moset fick jag äntligen se Amélie från Montmartre. Eller nej, den riktiga avslutningen var att jag låg sömnlös alldeles för länge pga mina festliga grannar från flera håll.. pik.


La Valse D'Amélie - Soundtrack Amélie Från Montmartre

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0