valvaka

Jag hör hur min gamla samhällslärare säger "Ni måste ta tag i saker. Ni måste informerar er och ifrågasätta". Han berättar om två män under 1930-talet. Den ena som predikade om hur ett land skulle styras och vilka metoder som var bäst. Den andra stod med ballonger och lovade människor en säker framtid. Mannen vann. Mannen känner vi igen under namnet Adolf Hitler. Jag är säker på att dessa 6% av svenska folket inte hört den historien. Det sades många gånger under kvällen, så många gånger att jag kände en viss oro. Men även jag måste säga att jag skäms över att ha sverigedemokraterna i svensk politik. Det gör att allt känns mycket osäkert.

Jag berättar om den kulinariska middag vi blev utlovade imorgon. Det var en utsökt middag med mycket trevligt sällskap!


Tre apor på tjejmiddag - Anders, Göran och Ove


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0