Isglasspinne?

När jag skrev "dags för kroppens delar att skaka åt valfritt håll" så hade jag inte tänkt mig att det skulle ske i praktiken. Men det var precis vad alla hultsfredsbor fick skåda denna afton. Jag blev övertalad att följa med på Zumban, för hela femtio pengar! Denna timme gav mig bekräftelse på att jag har en kropp som skulle kunna spela isglasspinne. Den är rak, oböjlig, frusen och passar bättre i varmt än kallt klimat. Imorgon är vi inbokade på 80-tals-spinning. Och då syftar vi på tonerna och inte kläderna - hua! Fast, om man skulle bygga muskler och svettas i det modet skulle det väl vara i Hultsfred! Detta säger väl allt: Zumba-passet avslutades med en födelsedagssång för en viss 30-åring. Jag börjar inse att jag bor i en småstad..


Zumban passar nog bättre en mjukglass än en isglass..


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0