fan inte är det mitt fel

Blev överlycklig när jag kom hem efter dagens föreläsning och såg ett fint vitt papper ligga framför dörren - MITT BANKKORT HAR ÄNTLIGEN KOMMIT TILL STAN! Så jag slängde i mig lunchen och cyklade ner till posten. Jag kliver in med det stora leendet som klistrat fast i ansiktet och säger "hej" till kassörskan med den trevligaste attityd! Hittills går allt enligt planerna. Hon är trevlig, jag är trevlig, det är nästan så jag tycker konsum ser lite trevligare ut. Men när kassörskan inte vill sammarbeta med mig, då kommer bitchen fram. Hon vägrar att ge mig kontokortet utan mitt leg. Jag förklarar hela min absurda situation - utan kontokort(=pengar)kan jag inte göra nytt leg, utan leg kan jag inte hämta mitt kort osv. Hon svarar då "kan du inte hämta ut pengar på banken?" ÖH..? Har du hört vad jag sagt? Jag har ju inget leg.

Så jag går till polisen, med hopp om att dem ska ha lösning på mitt problem. Men hon verkar lika nollställd som posten. Hon har inga idéer och tillslut kommer JAG fram till vi kanske kan bevisa att jag är jag med personbevis och stöldanmälan. Hon ringer posten och frågar och vi får positiv respons. HALLELUJAH! På vägen tillbaka möter jag John (som idag skulle få pengar från mig för litteraturen!) Samma tjej står i kassan så jag skippar trevliga hälsningsfraser och begär istället deras faxnr. Det dröjer några minuter men när hon kommer tillbaka med en post it står det endast "Post center, fullmakt kl 15.00" (Japp särskrivet!) Det hon lovat polisen gick tydligen inte, utan nu måste jag få en fullmakt av det lunchstängda postcentret - vilket tar ungefär en vecka.. Då orkade jag inte ens hålla inne Miss bitch. "Och hur har du tänkt att jag ska klara mig utan pengar i ännu en vecka???!"

Så vi begav oss till polisen för att ännu en gång försäkra mig om att det inte finns fler lösningar (eller tillfälliga id-kort som är gratis och kan fås på en gång!) Nej. Det finns ingen som känner medlidande för mig i Hultsfred. Jag har bara lyckats göra mig ovän med många. Eller jag är nog lite vän med mannen på ATG-ombudet. Han skrev ut mina tågbiljetter och frågade om jag är släkt med Magnus Uggla. Han blev väldigt glad över mitt svar. Som tur var så hade John 20 slantar som det kostade att få biljetten.. TACK!

Tänk om jag bett nordea skicka kortet till mamma istället. Då hade mamma enkelt hämtat ut det och sen givit det till mig. Tänk att man kan gå runt systemet men inte göra undantag. Givetvis förstår jag varför, men det är knasigt.

Nu ska jag lägga mig ner, gråta färdigt och sen se idol och äta nybakade cupcakes med tjejerna :)


Här hade jag tänkt leka i helgen. Undrar om dem tar personbevis + stöldanmälan? Aja, jag kan ju skylla på att jag bor i hultsfred om jag verkar dum.


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0