En av mina viktigaste musikupplevelser

"En man satt på trappan. Han sjöng om något jag inte förstod. Han bar kläder som jag aldrig sett någon ha förut. Hans frisyr hade jag satt under rubriken "punkare", vilket för mig var en helt annan art. Men jag kunde inte ta blicken från bilden när hans engagemang och äkthet lös igenom. Det här var inte ett av de där pojkbanden som sjöng klichéer. Jag visste direkt när jag hörde att det här inte var för mig men kunde ändå inte sluta gilla det jag hörde. Men så kom min storasyster in i rummet för att säga hejdå. Hon stannade upp ett par sekunder och innan hon lämnade rummet sa hon - Fan vilken kass låt!"





Idag, mer än 10 år senare, är detta fortfarande en viktig del av mitt liv. Musiken, budskapen, engagemanget.. Tänk om jag som 10-åring skulle vetat att en del av mina föreläsningar skulle handla om The Arks marknadsföring?


Kommentarer
Postat av: Lilla syster

Rebecca kan ju ingenting ;)

2010-09-30 @ 19:51:03

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0