chockerande nyheter

I vanliga fall hade jag gått upp, gjort frukost och kollat på ett avsnitt av vänner. Idag var ingen sådan dag. Började med att sortera papper, tidningar, städade badrummer och... DAMMSÖG! Inte för att det är helt ovanligt att dammsugaren åker fram, inte allt för ofta men det händer! Men att dammsugaren går före frukost - det vill jag kalla för ett under!

Torsdagen bjöd på en Sverigeresa. Vi hade åkt ungefär 1 timme när vi inte kunde få fram ett gemensamt svar. Vi bröt nog mot ett antal trafikregler när vi febrilt försökte komma på rätt väg. Till slut kom vi rätt - även om den visade sig vara ungefär 5 mil längre. Men tac vare detta fick vi se Mjölby, Örebro och Kolbäck.

Från Kolbäck sattes jag på ett tåg som enligt sj skulle ta mig till Uppsala. Men konduktören var mycket bestämd och säker när hon gav mig beskedet att Uppsala-tågen slutat gå.. Hennes enda tips var att byta tåg i Stockholm. Så Kolbäck-Västerås-väntetid 40 minuter-Stockholm-väntetid 30 minuter-UPPSALA! Beräknad resetid Hultsfred-Uppsala 8 timmar. Heja kommunikationerna!

In på Stocken kom vi - jag, Rebecca och min lilla rullväska. Den "hängdes" in i garderoben och vi var redo för kvällen (det som var kvar av den). När Stocken inte orkade med oss längre gick vi hem och pratade tills munnarna inte orkade forma ord och öronen slutade lyssna.



Nu ska jag fortsätta min duktiga dag med räkningar och plugg!


När underbara Becc besökte mig i Bacelona över påskhelgen!


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0