16 C, en trappa upp

Dagen är avslutad. Passet är fixat, men leverans sker förmodligen inte förrän nästa vecka. Så bye bye till första riksdagsvalet! Första och enda gången syrran får göra något före mig, eeelleer? En säker källa tipsade mig om att man kan rösta utan id OM jag går tillsammans med en person som kan intyga att jag är jag och att hon är hon. Detta ska absolut testas!

Efter dagens första gruppuppgifts-möte var det dags för Fek-mötet. Min nya grupp har jag och Sandra handplockat, allt för bästa möjliga resultat. Än en gång har facebook lyckats sammanföra två gamla skolkamrater. Det visades att jag och en gruppmedlem gått både AF och Kungsholmen tillsammans. Det blev en snabb titt i skolkatalogen och vi insåg att medan han fick nians slutbetyg lärde jag mig vad växthuseffekten är. När klockan slog sex började våra hjärnor strejka och vi insåg att det var dags för middag! Sam tog på sig uppgiften att laga sin berömda ratatouille, vilket uppskattades... till en början. Inte visste vi att denna rätt skulle ta hela två timmars arbete! Samuel gjorde klassikern - värmde en billys pissa i ugn (till hans stora besvikelse har jag faktiskt ingen micro!).

Sen kom resten av tjejerna, Helena, Maria, Pantea och Jenny. Kvällen fortsatte med tända ljus, gitarr och skönsång. Nu ska jag dyka in i lite organisationsteorier och sen sova :)


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0