Natti

Sängen är uppbäddad och jag är redo för åtta timmars sömn, max. Om jag somnar inom 4 minuter vill säga. 09.00 kommer mobilen börja tjuta och även om den inte är så högljudd och hemsk så kommer jag hata den bara för att den väcker mig på en söndag. Jag kommer garanterat trycka på snooze-funktionen men jag kommer absolut inte somna om för det. Jag kommer ligga vaken i de fem minuterna jag har på mig innan den börjar gorma igen. Dessa fem minuter brukar spenderas med ångest över allt som ska göras och jag frågar mig varje gång varför jag inte går upp och börjar istället för att ligga kvar och må dåligt tills mobilen tillåter mig att stiga upp.. Denna process är och kommer förbli ett mysterium tills jag lyckas vända den. När ska det ske?

Hade iaf en otroligt mysig kväll. "Lagade" tacos med Mikaela och sen tog vi fram varsin gitarr och klappade lite fint på strängarna. Sen gick vi en portuppgång bort för att kolla på The Notebook. Många tårar fälldes. Som vanligt. Nästa gång blir det Moulin Rouge och My Sisters Keeper. Bra filmer kan man inte se för många gånger!

Nej nu ser jag att min sovplan inte hålls. Natti


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0