I mitt hus gäller dessa regler

Att jag ärvt många egenskaper utav min mamma är något jag inser oftare. Men ibland blir jag väldigt fast i det system som min familj lever efter och alltid har gjort.

Insåg för några veckor sen då en hemlig vän satt vid mitt köksbord och imiterade en trumma med en sked. Skulle precis avbryta honom när jag insåg att jag faktiskt inte brydde mig ett dugg om detta. Det enda som kunnat skadas var ju hans eget lår eller vänsterhand. Vad gör det mig om han med hjälp av min sked gör vackra ljud? Inte någonting! Så, i mitt hushåll är detta helt accepterat.

Bara för att jag är van vid något betyder det inte att jag tycker att det är rätt. Reflektion genomförs!


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0