Det var en spontanhelg i Gässhult

En gång i somras var jag bjuden till en helg i Gässhult med 30 andra människor. Den helgen blev inte av för min del - men nu har jag tagit igen den. Dock lite höstigare, lite färre människor men ack så mycket fest-känsla. Underskatta aldrig vad fyra små liv kan ställa till med.

På fredagen tog två Stockholmsgrabbar en omväg till Hulstfred för att hämta upp mig och min syster, Joanna. Sen krypkörde vi genom "Sveriges håla 2007" och vad vi idag utsett till Sveriges kurvigaste väg. Men tillslut stod vi framför en mycket vacker stuga. Killen, med alldeles för många smeknamn, lagade en av de två rätter han kan - kycklingsallad, och vinet hälldes upp. Senare blev det bastu och Godsherren utropade "Har jag sagt att jag ska göra något då ska jag fan göra det också!" Så självklart hoppade han i havet och var nära på att bli kvar när stegen föll ner. Oskar och jag tyckte det var kallt så vi smet in i bastun igen. Tur att den snälla systern stannade kvar på bron, vad hade annars hänt med Calle? Vinet kompletterades med whiskey och sen någon gång runt 3-tiden försvann Oskar. Sen även jag, och vem vet hur länge de andra två satt uppe.

Lördagen öppnades av tonerna till Californication och tre människor med tunga huvuden och ett yngre energiknippe vaknade till liv. Men alla var överens om att en film fick starta dagen - Trainspotting. Tre somnade, en höll sig vaken. Icke så oväntat. Nej vi behöver luft - mot gården där en mycket god lunch väntade oss. Lite rundvandring där jag ensam skickades upp till "jaktrummet" där ett antal djurhuvuden kollade strängt på mig som om det var jag som tagit deras liv. Fick en känsla av den gamla filmen Jumanji. Vi tog oss en sväng ut och fick se dagens fångst - en räv med blod rinnandes från nosen och 13 fasaner uppradade. Oskar utropar "Det blir vilt till middag" Godsherrens andra rätt. Sen blev det lite lerduveskjutning. 100 % träff för både mig och syrran, men jag höll mig mest till pull-knappen. Skrik pull så trycker jag ut en lurduva!

Kvällen skulle bli något i stil med kväll 1, men misslyckades ganska rejällt efter många försök. Åka buss (dricklek), vattenpipa, vin.. Nej ingenting fungerade. Jag och Calle somnade i soffan med housemusik på högsta volym. Oskar tyckte det var okej, klockan måste vara runt 4-5. Joanna konstaterade att klockan var 23.00. Men som Calle sa morgonen därpå "Idag är man ju inte bakis", vilket han firade med lite jakt. Jag, Oskar och Joanna såg MI1 och Will Hunting och tog en promenix på en mil, Joanna körde på högklackat hela vägen. Försökte djurspotta lite men fann bara en hängd and i en vargfälla. Uppdraget kändes inte helt utfört.

Tack för en trevlig helg! Nu ska jag bearbeta min Hultsfredsångest. Den återkommer lite för ofta.

Kommentarer
Postat av: Lilla syster

Haha du är för bra! Jag har försökt berätta om hur kul helgen varit för mina vänner, får nog be dem läsa om den här istället!

2010-11-08 @ 21:51:04
Postat av: f

Söt du är! Tack för en fin helg! :)

2010-11-08 @ 23:44:25
URL: http://ugglas.blogg.se/
Postat av: Kungen av Milano

I den här sängen gäller Runerregler!

2010-11-09 @ 21:22:03

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0