12 timmar på vift

Har inte haft en lugn stund förrän nu. Och egentligen har jag inte tid, eller råd, att lugna ner dagen. Det ska packas ner ännu mer i de där banankartongerna som förgyllt mitt kök så länge att jag själv inte förstår ett skvatt när folk undrar vad det är för konstig konst? Något i stil med Andy Warhol? Fyra av dem är redan fulla med saker och jag vågar inte ens tänka hur många saker i procent som kvarstår. Mycket. Och om jag nu inte skulle vara så sugen på denna första prioritet så kan jag faktiskt plugga. Tentan i marknadsföring närmar sig och jag måste vara ärlig och säga att inte öppnat en endaste bok.

Varför jag varit borta? Jo, jag hamnade först i Borlänge på annat sätt än uttänkt. Missade vårt tåg pga försening mellan Hultsfred och Linköping. Så vi fick hyra en minibuss gjord för 9 små stjärtar. Denna extra utgift gjorde att vi bestämde oss för att inte spana runt i staden nattetid - mot Stockholm! Från Stockholm skulle jag två dagar senare ta mig hem den berömda och aktivt använda vägen. Två tog kom in på perrongen i Centralen, ett mot Malmö och ett mot Linköping och jag bestämde mig helt enkelt för att ta det mot Linköping där mitt byte skulle göras. Konduktören stämplade min biljett innan avgång och sa inget om att jag satt på reguljärtåget istället för X2000-tåget. Resultat: missade sista tåget till Hulstfred och fick sova över på Scandic Hotell! Upp 04.20 för att hinna till gårdagens slutmål och där möta upp klassen för att ta en buss mot Kalmar. Väl hemma, 19.00, blev det sängdags! Det tär på krafterna att resa Sverige runt

Nu ska jag tugga i mig lite pasta med köttfärssås och sen.. ja det får vi se! Men känner jag mig själv rätt blir det nog ganska slappt för att orka upp imorgon!


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0