Bästa traditionen

Klockan sju ringde alarmet. Men jag var redan vaken. Kändes som jag legat vaken hela natten och väntat på någonting spännande. Typ som en femåring som vet att nästa gång solen går upp så är det julafton. Jag gick ner för trappan så gott jag kunde, träningsvärken kom inte som en överraskning men den är lika grym ändå. Sandra hade satt på té-vatten och jag hämtade filtarna. Vi kilade över till de andra tjejerna och mös ner oss i sofforna, alla lika trötta. Luciamorgon från kyrkan jag brukade lussa i visades på tv och jag kände mig så avundsjuk som inte fick vara med. Finns det någon bättre musik? Helt klart bästa traditionen!


Jag fick faktiskt äran att vara Lucia i Storkyrkan 2005!

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0