många vägval

Jag tog mig ut. Inte bara en gång, utan två! Det var jag och Bruce Springsteen som utforskade snabbaste vägen till skolan. Jag har nu två val. Antingen tar jag den långa vägen som Hitta.se rekommenderar mig, eller så tar jag den lite kortare vägen. Valet kan tänkas enkelt, men icke! Den kortare vägen bjuder på mer kraftarbete, uppförsbackar är inte att leka med må jag säga! Och man vill ju inte komma fram röd, svettig och andfådd. Nej hujedamej. Vem vill då sitta bredvid mig?

När cykeln fått vila sig gick jag och hämtade min nya cykelpump. Fick för mig att cykeln skulle bli mer lättcyklad i uppförsbacke om jag bara pumpade upp hjulen lite. Det är absolut inte mina ben det är fel på. Och för att bevisa det tvingade jag benen att lunka ut i skogen och upptäcka hur många vägar som korsas. Det var många. Typ så många att jag fick erkänna att det nog inte var fel på cykelhjulen. Nej nu ska mina ben få vila.



Kommentarer

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0